گاه‌نوشته‌های یک مترجم

چهارشنبه, ۱ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲ ق.ظ مترجم جوان (ترجمه انگلیسی به فارسی و بلعکس)
پنج نکته فشرده و خلاصه از کتاب عادت‌های اتمی

پنج نکته فشرده و خلاصه از کتاب عادت‌های اتمی

اگر بخواهیم خلاصه بسیار مختصری از کتاب «عادت‌های اتمی»، نوشته «جیمز کلیر» داشته باشیم به پنج نکته طلایی آن می‌رسیم. این کتاب که در زمینه توسعه و موفقیت فردی نوشته شده است یکی از کتاب‌های پرفروش است و چندین ترجمه مختلف از آن در بازار ایران در دسترس است. بیایید با هم خلاصه بسیار فشرده‌ای از این کتاب را بررسی کنیم.

درون‌مایه کتاب «عادت‌های اتمی» ساختن عادت‌های خوب و ترک عادت‌های بد با تمرکز بر تغییرات کوچک و تدریجی است. این کتاب بر اثر مرکب این بهبودهای جزئی در طول زمان تأکید می‌کند و با تکیه بر روانشناسی و علوم اعصاب، راهکارهای عملی برای تغییر رفتار ارائه می‌دهد.

اگر در تغییر عادت‌های خود مشکل دارید، مشکل از شما نیست، مشکل از فرایندها و سیستم‌هایی است که به آنها پایبند هستید.
جیمز کلیر، عادت‌های اتمی

پنج نکته کلیدی از کتاب عادت‌های اتمی:

۱. قدرت بهبود یک درصدی: نویسنده بر اهمیت بهبودهای کوچک روزانه در عادات تاکید می‌کند. موضوعی که مانند اصل اثر مرکب، است. یعنی هر روز با فقط یک درصد بهبود در رفتار می‌توانیم در پایان سال تغییرات شگرفی را به خود ببینیم.

۲. روی هم چیدن عادت‌ها: با این روش، عادت‌های جدید را به عادت‌هایی تبدیل می‌کنید که به‌سادگی قابل پذیرش است.

۳. چهار قانون تغییر رفتار: مراحل «جیمز کلیر» برای تغییر یک عادت عبارت است از: آشکار کردن، جذاب کردن، آسان کردن و رضایت‌بخش کردن. برای ترک یک عادت بد، این مراحل را برعکس انجام دهید.

۴. نقش هویت در شکل‌گیری عادت: عادت‌ها به هویت فرد گره خورده‌اند. تغییر نگرش نسبت به خود می‌تواند به تغییر عادات کمک کند.

۵. اهمیت سیستم‌ها بر اهداف: کلیر برای موفقیت بلندمدت، نویسنده توصیه می‌کند به جای اهداف (نتیجه نهایی)، روی سیستم‌ها (فرآیندهایی که به نتایج منجر می‌شوند) تمرکز کنید.

منبع

جیمز کلیر

خلاصه کتاب

عادت‌های اتمی

کتاب

۰۳/۰۱/۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
مترجم جوان (ترجمه انگلیسی به فارسی و بلعکس)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی