گاه‌نوشته‌های یک مترجم

دوشنبه, ۴ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ مترجم جوان (ترجمه انگلیسی به فارسی و بلعکس)
معرفی یازده کتاب مفید برای کارآفرینی

معرفی یازده کتاب مفید برای کارآفرینی

تب راه‌اندازی استارتاپ در بسیاری از نقاط دنیا داغ شده و بسیاری از کارمندان بلندپرواز به دنبال راه انداختن کسب‌وکار خود هستند و در تصوراتشان کت‌وشلوار مدیرعاملی به تن کرده‌اند و شرکت خود را در بین برترین کمپانی‌های کشور، منطقه و حتی جهان می‌بینند. این افراد، اگر برای چنین شرایطی آمادگی کافی نداشته باشند، ممکن است این خواب‌وخیال‌ها برایشان در دنیای واقعی بسیار پرهزینه تمام شود و خیلی زود به بن‌بست برسند. جالب است بدانید 20 درصد از کسب‌وکارهای نوپا در دو سال اول شکست می‌خورند؛ 45 درصد از استارت آپ‌های تازه‌تاسیس در سال پنجم خداحافظی می‌کنند. 65 درصد شرکت‌های خلاق جدید در ده سال اول شکست می‌خورند. اینجاست که استفاده از تجربیات دیگران به کارمان می‌آید.

کتاب‌هایی که به موضوعات کارآفرینی مربوط می‌شوند، منبعی فراتر از یک وقت‌گذرانی فرهنگی روزانه است که در مسیر خانه به محل کار باید انجام دهیم. این تجربیات زیسته می‌توانند شما را ترغیب کنند و حتی چراغ‌هایی را بالای سرتان روشن کنند که دنیایی را تغییر دهید! این کتاب‌ها نه‌تنها برای موفقیت در زندگی شغلی مناسب هستند، بلکه برای کامیابی در زندگی شخصی نیز می‌توانند مفید باشند. در این مقاله شما را با 11 کتابی آشنا می‌کنیم که می‌توانند جایگاه شغلی‌تان را یک یا چند درجه ارتقا دهند. شاید هم آخر سر یک کارآفرین مشهور شدید، خدا را چه دیدید؟

رقص‌پا در کار: همه‌چیز درباره وارن بافت

«رقص‌پا در کار: همه‌چیز درباره وارن بافت، 2013 - 1966» به قلم کارول جی. لومیس

کارول جی. لومیس که پیش‌تر در «نشریه فورچون» قلم می‌زد، یکی از دوستان نزدیک «وارن بافت» ثروتمند نام‌آشنای آمریکایی است که موفق شده بهترین مقالات پیرامون این میلیاردر خودساخته را در «رقص‌پا در کار: همه‌چیز درباره وارن بافت، 2013 - 1966» جمع‌آوری کند. این کتاب مملو از داستان‌ها و ماجراهایی درباره موفقیت‌ها، شکست‌های گاه‌وبیگاه و فلسفه‌های کاری این چهره جهانی است. مطالعه این کتاب می‌تواند شما را با نگاهی راستین در زندگی یکی از بهترین سرمایه‌گذاران تمام تاریخ آشنا کند.
نام انگلیسی کتاب:

Tap Dancing to Work: Warren Buffett on Practically Everything, 1966-2013

تحت‌فشار: زنان، کار و آرزوی رهبری

«تحت‌فشار: زنان، کار و آرزوی رهبری» به قلم «شرلی سندبرگ»

این کتاب پرفروش نوشته «شرلی سندبرگ» است و ازآنجاکه به بحث پیرامون نابرابری‌های پیش روی زنان در محیط کار پرداخته، سروصدای زیادی به پا کرده است. درهرحال این موضوع، از ارزش کتاب چیزی کم نمی‌کند و مطالعه آن حتی برای مردان نیز مناسب است. مهم نیست شما چه جنسیتی دارید، هرکسی می‌تواند از این کتاب نکته‌هایی طلایی برای رسیدن به حداکثر پتانسیل‌های شغلی و رساندن صدای خود به هرکسی در محل کار بهره ببرد. اگر دوست دارید می‌توانید کتاب صوتی این اثر را در سرویس نوار تهیه کنید.

نام انگلیسی کتاب:

Lean In: Women, Work, and the Will to Lead

آیین دوست‌یابی و تأثیر بر مردم

«آیین دوست‌یابی و تأثیر بر مردم» به قلم «دیل کارنگی»

80 سال از زمانی که «دیل کارنگی» کتاب خود را برای نخستین بار منتشر کرد می‌گذرد، اما همچنان این اثر یکی از کتاب‌های پرفروش کتاب‌فروشی‌ها است. نکته‌هایی که در این کتاب نقل‌شده، نه‌تنها برای موفقیت در کار و زندگی حرفه‌ای به دردتان می‌خورد، بلکه می‌توانید از این ترفندها در زندگی شخصی نیز بهره ببرید. این کتاب که تاکنون بیش از 15 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است شما را به‌خوبی با «آیین دوست‌یابی و تأثیر بر مردم» آشنا می‌کند و حاوی توصیه‌هایی است که در موقعیت‌های مختلف به دردتان خواهد خورد – فرقی نمی‌کند یک جلسه کاری باشد یا قراری دوستانه با معشوق! چند ترجمه مختلف از این کتاب در سرویس فیدیبو در دسترس شماست.

نام انگلیسی کتاب:

How to Win Friends and Influence People

هنر کار: مسیر اثبات‌شده برای کشف آنچه قرار بود به آن برسید

«هنر کار: مسیر اثبات‌شده برای کشف آنچه قرار بود به آن برسید» به قلم «جف گوئینز»

بسیاری از مدیران و مدیران عامل موفق، حرفه خود را با شغل رؤیایی‌شان آغاز نکردند. برای بسیاری از آن‌ها، کشف علاقه واقعی‌شان یک یا چند تغییر شغلی طلب کرده است. اگر به تغییر شغلی فکر می‌کنید، کتاب «هنر کار: مسیر اثبات‌شده برای کشف آنچه قرار بود به آن برسید» از «جف گوئینز» منبعی عالی برای شماست تا تصویر بهتری از اقدام بعدی‌تان داشته باشید. کسی چه می‌داند، شاید ارزش از این شاخه به آن شاخه پریدن را داشته باشد!

نام انگلیسی کتاب:

The Art of Work: A Proven Path to Discovering What You Were Meant to Do

حرکت عقربه: حرکتی آشکار و آزادانه در حرفه، کسب‌وکار و زندگی

«حرکت عقربه: حرکتی آشکار و آزادانه در حرفه، کسب‌وکار و زندگی» به قلم «جو سوئینی» و «مایک یورکی»

اگر در محل کارتان با فرسودگی یا رضایت شغلی مواجه هستید، این همان کتابی است که باید بخوانید. «مایک یورکی» با همکاری «جو سوئینی» که کتاب‌های پرفروش دیگری هم در چنته دارند به‌خوبی در «حرکت عقربه» کوشیده‌اند تا شما را در زندگی حرفه‌ای و شخصی ترغیب کنند و نقشه راهی برای رسیدن به موفقیت را پیش پایتان قرار دهند.

نام انگلیسی کتاب:

Moving the Needle: Get Clear, Get Free, and Get Going in Your Career, Business, and Life!

زندگی خود را چطور ارزیابی می‌کنید

«زندگی خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟» به قلم «کلایتن ام. کریستنسن»، «جیمز آلورث» و «کارن دیلون»

کتاب «زندگی خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟» همان چیزی است که بر «استیو جابز» افسانه‌ای تأثیر شگرفی داشت؛ به همین خاطر توصیه می‌کنیم شما هم این کتاب را حداقل یک بار تورق کنید که ارزش وقت گذاشتن و مطالعه را دارد. این کتاب اذعان می‌کند که هرکسی موفقیت را به شیوه متفاوتی ارزیابی می‌کند؛ به همین خاطر است که مخاطبان خود را به رضایت شخصی خودشان رهنمون می‌شود. به نظرم کتابی که «استیو جابز» خوانده را حتما بخوانیم، شاید جابز درونمان بیدار شد!

نام انگلیسی کتاب:

How Will You Measure Your Life?

اشتباهاتی که در کار داشتم تجربیات 25 زن با نفوذ و اشتباهاتشان در محل کار

«اشتباهاتی که در کار داشتم: تجربیات 25 زن با نفوذ و اشتباهاتشان در محل کار» به قلم «جسیکا باکال»

هرکسی اشتباهاتی مرتکب می‌شود، خصوصاً در محل کار. پس می‌توانیم این حرف کلیشه‌ای را بگوییم که این کتاب حاوی اشتباهاتی است که می‌توانیم از آن‌ها اجتناب کنیم. کتاب «جسیکا باکال» به 25 زن موفق، اشتباهات آن‌ها و آنچه درنهایت از این بابت فراگرفته‌اند می‌پردازد. مخاطبانی از هر جنسیت و در هر کسب و پیشه‌ای می‌توانند از این کتاب بیاموزند که چطور با اشتباهاتشان کنار بیایند و از چالش‌ها فرصت بسازند، همانند درست کردن لیمونادی خوشمزه از لیموهای ترش!

نام انگلیسی کتاب:

Mistakes I Made at Work: 25 Influential Women Reflect on What They Got Out of Getting It Wrong

مهره محوری آیا شما رکن اصلی هستید

«مهره محوری: آیا شما رکن اصلی هستید؟» به قلم «ست گودین»

بنا به نوشته‌های «ست گودین»، سه نوع فرد در هر دفتر کاری یافت می‌شوند: مدیر، کارگر و مهرهای محوری. مهره‌های محوری که رکن اصلی هر شرکت و سازمان تجاری هستند، افرادی خلاق‌اند که همکاران خود را به چالش می‌کشند و همه‌چیز را به حرکت وا‌می‌دارند. دلتان می‌خواهد یکی از این مهره‌های محوری شوید؟ خواندن این کتاب بهترین راه برای این منظور است. اگر دوست داشتید می‌توانید در این قسمت از پادکست بی‌پلاس اطلاعات بیشتری درباره این کتاب پیدا کنید.

نام انگلیسی کتاب:

Linchpin: Are You Indispensable?

خیلی خوب که نمی‌توانند انکارتان کنند - چرا مهارت‌ها در مسیر نیل به کاری که دوستش دارید، اشتیاق شما را سرکوب می‌کنند

«خیلی خوب که نمی‌توانند انکارتان کنند: چرا مهارت‌ها در مسیر نیل به کاری که دوستش دارید، اشتیاق شما را سرکوب می‌کنند» به قلم «کال نیوپورت»

«کال نیوپورت» در کتابش به بحث پیرامون این موضوع می‌پردازد که اخلاق کاری و مهارت‌هایی که دارید بیش از شور و اشتیاق به دردتان می‌خورند. چه موافق این موضوع باشید، یا نه، کتاب «خیلی خوب که نمی‌توانند انکارتان کنند» ارائه‌دهنده راهی جایگزین برای ساختن کاری است که دوستش دارید. این اثر منبعی مفید برای آن‌هایی است که در عادات شغلی گیر افتاده‌اند و به دنبال مطالبی ناب هستند تا فکرشان تحریک شود و به کار افتد!

نام انگلیسی کتاب:

So Good They Can't Ignore You: Why Skills Trump Passion in the Quest for Work You Love

کفاش پیر - خاطرات خواندنی خالق نایک

«کفاش پیر: خاطرات خواندنی خالق نایک» به قلم «فیل نایت»

هرچند موفقیت «فیل نایت»، خالق برند نام‌آشنای ورزشی نایکی، همچون «استیو جابز» یا «مارک زاکربرگ» شهره شهر نیست، اما به‌اندازه کافی جذاب و الهام‌بخش است. در این خاطرات خواندنی، نایت از کسب‌وکار فروش کفش خود می‌گوید و اینکه چطور از فروش در خودروی شخصی‌اش به کسب‌وکاری 30 میلیارد دلاری رسیده است. این کتاب می‌تواند حاوی نکته‌هایی خواندنی برای آن‌هایی باشد که به دنبال تجربیاتی ارزنده در زمینه فروش و موفقیت شغلی هستند. در سرویس کتاب صوتی نوار می‌توانید به چند ترجمه و خلاصه مختلف از این کتاب دست پیدا کنید.

نام انگلیسی کتاب:

Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike

مهره‌های اصلی - چطور نا مقلدها جهان را به حرکت وامی‌دارند

«مهره‌های اصلی: چطور نا مقلدها جهان را به حرکت وامی‌دارند» به قلم «آدام گرنت»

ایده‌های معمولی که خالی از نوآوری هستند حاصل چسبیدن به وضع موجودند. درحالی‌که گام نهادن در ورای ناحیه آسودگی، مسلماً می‌تواند تهدیدآمیز باشد. «آدام گرنت» به مواردی تازه و دنبال کردن ایده‌های نو پرداخته است. کتاب پرفروش او مورد تمجید و تقدیر جریده‌های معتبری چون نیویورک‌تایمز، فایننشیال تایمز و چندین نویسنده پرفروش و مدیران عامل مختلف قرارگرفته است. به همین خاطر است که خواندن این کتاب ارزش صرف وقت و هزینه را خواهد داشت.

نام انگلیسی کتاب:

Originals: How Non-Conformists Move the World

امیدوارم این مقاله برای شما علاقه‌مندان به کارآفرینی مفید باشد. با آرزوی موفقیت روزافزون.

منبع مقاله: بیزینس اینسایدر
منبع تصویر:  Hunters Race (Unsplash)
 

استارتاپ

ترجمه مقاله

کارآفرینی

کتاب

کسب و کار نوپا

۰۲/۱۰/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مترجم جوان (ترجمه انگلیسی به فارسی و بلعکس)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی